torsdag 8 maj 2014

EVERY MOMENT

THAT CHANGES YOUR LIFE CHANGES WHO YOU ARE. 


Sitter återigen på tåget ner till Åbo. Nu är det för fjärde gången jag åker ner för att jobba. Varje gång har jag jobbat på Viking Grace. Första gången i cafét som servitör, andra gången var jag i buffén som servitör och tredje gången som bartender. Denna gång kommer jag jobba igen i buffén.

Har haft en helt sjukt stressig period och är förvånad att jag klarade mig igenom den utan någon burnout av något slag. Har jobbat på båten, gymmet, Fontana och haft skolarbeten så in i helvete. På 4 veckor har jag skrivit 8 tenter och jobbade bland annat sammanlagt 23 dagar under april månad, + varit i skolan... Har jag haft en dag ledig har jag suttit fast klistrad i datorn och skrivit något arbete, varje gång jag åkt ner till Åbo har jag suttit och stress skrivit på något skolarbete. Idag är första gången jag bara kan sitta och stirra utan att behöva stressa. Känslan är helt obeskrivlig.

Jag och Osku har hyrt ut vår lägenhet över sommaren till två killar som spelar amerikansk fotboll över sommaren i Vasa. Så från och med 1.5-9.9 är vi utan lägenhet. Har från 1 maj tills idag bott med Osku hos mina föräldrar i Karperö. Men från och med nu kommer vi bo i Laitila. Han flyttar dit imorgon men jag kommer först på måndag, eftersom jag nu jobbar på båten från idag tills måndag.

Har lite blandade känslor att lämna Vasa över sommaren eftersom största delen av alla vänner lämnar dit. Dessutom har jag inte hunnit träffa någon riktigt under senaste tiden så det är synd. 


Meen  är jätte glad att slippa Vasa en stund och få lite ändring i vardagen och träffa lite nya människor. Dessutom har jag ju långa ledigheter då jag jobbar på båten så hinner resa runt och hälsa på alla :) 

Till hösten har jag dessutom fått praktikplats på Arkmedia. Med andra ord så går det riktigt bra nu, får lite miljöombyte, betalar ingen hyra på 4 månader och dessutom trivs jag riktigt bra med att jobba på Grace för har riktigt trevliga arbetskompisar, kan träna där och det allra bästa med Grace, det finns en brottningssal för oss i personalen!

Nu närmare jag mig Åbo hamn så skall börja packa ihop mina saker. Här är lite bilder från senaste gångerna jag varit ombord.





Kommer trots allt sakna vår super underbara lägenhet under följande 4 månaderna! men att inte betala hyra på 4 månader är inte så dåligt heller! 


/Ellu

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag heter Leiyah och har precis som du ett stort hälsointresse!

    jag vill därför tipsa dig om en tävling som just nu pågår tillsammans med Bagaren & Kocken och bloggen Jills Mat, där folk har chans att vinna 1000kr presentkort samt signerat exemplar av Jills Mat, som tar slut i dagarna.

    Det enda folk behöver göra för att vara med och tävla är att posta sitt bästa budgethälsotips med följande rubrik och länk till oss i sin blogg
    ”Jag deltar i CupoNations hälsoutmaning tillsammans med Jills mat med följande tips:”

    och sen kopiera länken till inlägget och posta maila mig länken till inlägget.

    Hoppas du vill delta!

    SvaraRadera