måndag 11 juni 2012

pop kalaset i ekenäs

på freda blev det fontana tillsammans med madde, jessica & co vi for och kollade på loca people, men vet nu int om de riktit va nå att se. De va knappt nå människor, men nog hade vi roligt för de! madde och jag cyklade hem sen senare på natten till mej och gick och sova och steg upp 7 tiden och hoppade nångång där vi 8 tiden i bilen och körde till solf för att plocka upp linnea och sen fortsätte vi mot kristinestad där vi plockade upp johanna och sen gav vi oss iväg mot ekenäs, 4 tjejer i världens minsta bil. Det blev en hel del med pauser och mycket yyras och mycket skratt men till sist hitta vi oss ända till Ekenäs! 


Då vi kom till Ekenäs så ösregna de helt sjukt mykke men vi dro på oss regnrockar och gick in till popkalaset och kollade på reddrama, som tur klarnade vädret upp mot kvällen och det blev till och med helt fint! Det blev en rundtur i någå skede runt i Ekenäs och ett kort besök på en pub innan vi for tillbaks till området där vi sen kollade på svenska björnstammen och timbaktu och måste bara säga att det va helt sjuuuuukt bra! jag gillade timbaktus föreställning super mykke!! då Timbaktu spelar färdit somnade linnea och madde i bilen och jag for på sightseeing in till ekenäs "city" och hitta mej till santa fe där jag träffade några bekanta och jag hade riktit rolit fast den krogen var så full och dessutom super liten så man knappt kunde gå nånstans. Santa fe stängde redan kl 3 så då gick jag tillbaka till campingen och klämde mej in i bilen med madde och linnea och somnade. Nästa morgon startade vi vår hemresa en 10 -tiden och halvvägs hem går min telefon sönder och på min telefon fanns navigatorn som vi blint följde för att hitta hem så vi fick lov att bara följa skyltarna till björneborg och sen till vasa och hem hittade vi trots det!


Efter vi kom hem to ja de lugnt en stund men sen for jag till Tuovinen och va me han, olli och kasse och dom kollade på fotis och jag babbla på bara som vanligt. Vi spelade nåt varv ps3 och efter det for vi till uniparken och sparka lite boll och chilla bara! sen förde jag tuovinen och kasse hem till tuovinen men före jag själv for hem for jag dit en stund och satt och lyssna då di spela gitarr och efter de spela vi några varv till COD. Men nu tänker jag börja söka mej till sängs eftersom har fått ganska lite sömn under heljen lopp! 








kommer upp mera bilder sen från heljen! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar