onsdag 20 februari 2013

Räk Wrap

Tänkte jag skulle börja lägga upp lite recept på sånt som jag äter som e både glutenfritt och innehåller knappt kolhydrater för att kanske inspirera nån! och för att själv komma ihåg alla recept :) 


Räk Wrap


1 Wrap:
1 ägg
3 msk vispgrädde
1 msk husk
2 krm grillkrydda
1 msk smör

- Vispa ihop alla ingredienser.
- stek på medelvärme tills smeten stelnar.

Som fyllning kan man använda lite vad man själv vill. Det jag använde på bilden är:
(brukar laga en smet som räcker till mer än en och som jag kan använda till annat så om man bara vill använda till en wrap kan man ta endast hälften av de ingredienser jag använt)

2 burkar av creme fresh
1 påse med frysta räkor
2 tomater
purjolök
1 dill knippa eller dillkrydda

-Tina upp räkorna
-Blanda ihop creme fresh och räkorna
-Skär en bit purjolök och skär den i små bitar
-Skär tomaterna i småbitar
-Skär eller klipp dillen i små bitar
-Lägg purjolöken, tomaterna och dillen tillsammans med räkorna och creme freshen och rör om
-Brukar också lägg till lite svartpeppar

Lägg sallad på wrapen och räkröran och vik ihop. Är supergott! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar