fredag 20 juni 2014

Life is like a boxingmatch

Defeat IS declared not when YOU fall.
But when YOU refuse to stand again.

Var på Amorella och jobbade förra helgen i buffén som servitör. På söndag hade jag på mitt område ett gäng från österbotten som varit och cyklat vätternrundan. Efter ha pratat med dem en stund så erbjöd de mej gratis skjuts till Vasa nästa dag med deras buss. Eftersom jag int har varit hemma annat än då min syster blev student och då hann jag dessutom inte nästan träffa någon för de var en så kort vistelse så självklart åkte jag hem till Vasa med dem.

Det roliga var att före de frågat om jag ville åka hem med dem hade jag hela dan grubblat om jag skulle borda åka till Vasa men att åka för två dar och betala 60 euro lockade inte.

Kom på måndag dag till Vasa och åkte hem igår på förmiddagen. Påvägen till bussen igår så fick jag frågan om jag ville köra en hyrbil till Åbo så slapp gratis hem också. Hade turen på min sida de senaste dagarna med andra ord! Har hunnit träffa de flesta och då ja var hem hemma så märker jag hur mycket jag har saknat allt och alla. Har varit så mysigt och kul att bara vara och inte planera något. Dessutom var det så roligt att fara och träna MMA eftersom alla de jag tränar med börjar man också sakta men säkert sakna mycket. Som tur är det bara 2 1/2  månad kvar så får vi vårt hem tillbaka och vi flyttar tillbaks!

Är nu i Laitila igen och skall fira min midsommar på sjön men på jobb.. För åker tillbaks till Amorella nu imorgon och är där till måndag eller torsdag det får vi se då.





Men alla som e lediga skall ha en super mysig midsommar! får hålla tummarna för lite bättre väder i allafall.. 




/ Ellu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar